torsdag 28. mai 2009

Jentungane vs. Børge


Eg fekk to ting i postkassa mi på mandag: Eit truselbrev, kor det stod at Satan skulle kome hente meg, skreve med ein sløv sminkeblyant - og ein plastpose med noko som likna menstruasjonsblod og syfilis. Eg har inga problem med å tenkjer meg kva for syndige vesen som har handla såpass feigt og usselt. Mistanken går direkte til Frida Wulff, ho tøyta Andersen og sminkestativet Kamilla K. Jentungene som for nokre dager sidan byrja herje her på forumet, med hat og forfengeleg tullprat, er ikkje berre eit uttrykk for ein kultur som er like infisert som ein hund; det er også eit symptom på at Helvete har kome hit, på denne jorda, med full kraft. Eg har sett Satan mang ein gong, sist på ein tur i Alpane i 1995, kor han jakta på meg i tre døgn før eg kom meg ned til landsbyen. Men eg har aldri sett ein flokk jentunger endre skiknad og vise sitt egentlege vesen – det ante meg ikkje at Satan kunne ta bolig i småjenter!
Frida, Kamilla og Andersen sine disiplar er diverre ikkje det spytt betre. Dei fleiste av dei kjem nok ifrå ein tynga heim, utan krusifiks på veggane, utan mor eller far, - eller kanskje ein far som tek ho med inn i vedskjulet kvar fredag. Dei fleiste jenter av den her nedrige arten liker å ha viljen sin med kvarmann, og eg har sett statistikk på at jenter aktivt jaktar på farlege situasjonar for å bli valdteke. 93 % av valdtektsofra har skyld i det sjølv, og vil faktisk bli utsette for slikt (Watson, 2004). Det er dermed prove at jenter er av ein syndig natur, og må difor halde seg underlegen mannen. Eg er sikker på at fleire av desse jentungane føler seg truffe på det her punktet. Floksane!
Sikkert er det, gudforlatte jentungar, at kvar og ein av dykk som skreiv såpass slurvete og kvalmt i kommentarfeltet skal møte ei skjebne så grusom og utenkeleg ond i etterlivet at ei skildring kan synast fåfengt og forgjeves. Men eg skal prøve!
Dante Alighieri, som fleire av dykk sikkert har lese, skriv at dei som har synda med å vere forfengeleg, og som har drukke seg full på sitt eige spegelbilete, - dei skal bli dratt opp til ein fjellpost med krokar av sølv, og desse krokane skal vere omhyggeleg festa til brystvortar og kroppsopningar. Oppe på fjelltoppen skal det regne isklumpar og ildregn over ryggtavla, medan syndaren ser spegelbiletet sitt i vassflata nedanfor, og korleis ho blir øydelagt av straffa. Medan ho står der kjem hunden Kerberos, som er ein kjøter utan Guds nåde, og som har gruelege luseflekkar i andletet. Sjølv om dei fleiste av jentungane her oppe på fjelltoppen vil prøve å kose med pelsen til udyret (å meine at alt på fire føter er søtt, er jo også eit uttrykk for hormonelt støy), vil dei straks synast det her er ein dårleg ide. Pelsen har nålstikk som bryt huden og spreier sjukdom som gonore, syfilis, klappfeber og flekktyfus. No er det vel høgst sannsynleg at jentungene her oppe har desse sjukdomane godt planta i kroppen ifrå før, men noko vellystig møte blir det uansett ikkje. Kerberos riv dernest jentungane ned, før dei blir tvunge opp igjen, med krokar av sølv. Og slik går det, til evig tid.
Men det er framleis ikkje for seint. Dykk kan spørre om frelse, hjå meg eller anna gudfryktige. Det einaste du treng å gjere, er å gi til kjenne synda di, seie at du har funne feil veg i livet, og komme til meg. Da skal eg trykke deg mot brystet og vere god mot deg. Men eg har satt ein frist. Om du ikkje skriv ei orsaksmeldnad før søndag kveld kl. 22.30, er eg redd for at Dantes profetiar slår til, med all den smerte som det her fører med seg i etterlivet. Da vil diverre ikkje Herren ta mot dykk. Er du verkeleg villig til å ta den her sjansen, jentunge? Søndag kl. 22.30
Til slutt skal eg fortelle kva eg har gjort i Førde kommune, berre på grunn av den ondskapen jentungane har vedkjenna seg her på kommentarfeltet mitt: Eg har ein fot innanfor dei fleiste arenaer innen kultur her i kommunen, og mellom anna har eg eit verv i styret for forvalting av kulturell kapital. No skjønner eg at det vart mykje ord for ei stakkars sminkedukke, men det tyder beint fram kva eg skal gi penger til i lokalsamfunnet. Eg har med anna ord nærast fullmakt i kulturavdelinga. Og veit dykk kva! Etter at eg leste alt det hormonelle fjaset, tok eg den beslutninga at all kapital som før har ligge innen ungdomskultur, - ja det skal no overførast til kyrkje og bibliotek! Førde fjernar altså alt av tilbod for ungdommen! Alt! Og det er dykk som har skyld i det!
Og likevel – eg elsker Dykk alle med heile hjartet mitt. Kom til meg og bli rensa, kjære barn!

28 kommentarer:

  1. Flott, Børge,no tenkjer eg du satte gudsfrykta i det små floksane! Hugs det, floksar, i Jesu namn, Søndag klokka halv elleve (om kvelden)!
    Øyvind

    SvarSlett
  2. "Børge Tiller Mathiassen"!!!
    Ja, jeg velger å skrive navnet "ditt" i gåseøyne. For du vet, like godt som meg at du ikke finnes! Du er en illusjon av hva du selv håper du kan være! Men du finnes ikke... Kristen er du kanskje, full av hat er du også kanskje. Men frisk! DET er du ikke!

    Det er faktisk litt trist at du gjør deg selv offentlig på denne måten! Hva vil du oppnå?

    Jeg kommer aldri til å be hverken deg, gud eller noen andre i denne situasjonen om tilgivelse! Og jeg kommer heller aldri til å bli straffet for dette.

    Den som derimot blir "straffet" for all denne svadaen her er nok dessverre deg! Du kommer til å møte deg selv i dørkarmen og se at den du utgir deg for å være er en stor kødd!

    Jeg syns det er trist at du kan leve blant oss andre normale folk, i din egne lille verden der kun din egen hjerne styrer virkeligheten rundt deg.

    INGEN av de som her har skrevet til deg kommer til å be om unnskyldning. Så lavt, ned til ditt nivå, er det aldri noen som kommer til å synke!

    På en annen side syns jeg det er fantastisk morsomt at du setter alle oss "småjenter" i en bås. En bås som du aldri har klart å komme deg ut av selv. Men som vi, jentene altså, aldri har vært i nærheten av.

    Gratulerer! Du har klart med GLANS å pirre folk til å tro at du finnes! Men mon tro hva Førde kommune syns om dine falske innspill i hvordan de driver sin kommune.....

    Jeg frykter rett og slett du er en fare for samfunnet rundt deg!

    Therese - fremdeles ugudelig!

    SvarSlett
  3. Kan dere ikke bare la Børge i fred!!!! Blir så prosert av sånne som dere, som tror dere er så pene, og som sminker dere som klovner ogsånn. Hør på Børge! Og for Herrens skyld spør om hjelp før søndag kveld!! Nå havner du også i helvete, Therese!

    SvarSlett
  4. Eg finnast så jaggu men! Eg har jobb i Førde Kommune og trivst med det! Men som eg sa i eit anna innlegg - eg har framleis statborgarskap i Somalia, etter misjonsrundane der nede, så det er ikkje rart at dykk ikkje finn meg i skattelistene. Så Børge Tiller Mathiassen er det verkelege namnet mitt!

    Og det er sant som Torunn har sagt. Du hamner i helvete, Therese!

    SvarSlett
  5. Hhahahaha! Jeg ler meg ihjel! Magisk at det finnes flere som Børge!

    Jeg håper for deres egen skyld at dere en dag våkner opp og ser hvor sinsyke dere er!

    Lurer på hva ordfører i Førde, Nils Gjerland sier til dette her!

    SvarSlett
  6. Her har Børge vært få ferde igjen:
    http://www.dagbladet.no/2009/05/28/nyheter/hund/dyrenes_nyheter/innenriks/oslo/6450980/
    Berre for dette Børge, skal du brenne i floksefett til evig tid...

    SvarSlett
  7. Torunn16 sa...
    Kan dere ikke bare ta Børge???? Blir så prosert av sånne som han, som tror han er så pen, og som sminker seg som en klovn ogsånn. Hører dere!? Og for Herrens skyld ta ham før søndag kveld!! Nå havner du også i helvete, Børge!

    SvarSlett
  8. I går snublet jeg og landet med hodet oppi rasshølet

    SvarSlett
  9. Jentungane vs. Børge

    Eg fekk to ting i postkassa mi på mandag: Ei truse, kor det stod at Satan skulle kome å rævpule meg i skreve med ein sløv sminkeblyant - og ein plastpose med noko som smaka menstruasjonsblod og syfilis. Eg har inga problem med å sleikja yndige vesen som Frida Wulff og deilige Andersen og smukke Kamilla K. Jentungene som for nokre dager sidan byrja flørta her på forumet, med pupp og knullprat, er berre eit uttrykk for ein kultur som er like onanert som ei fitte; det er også eit symptom på at dildoen har kome hit, i posten, med full kraft. Eg har sete meg på han mang ein gong,og Satan så godt..

    SvarSlett
  10. Er det ikke litt langt å pendle hver dag fra steinkjer til førde bare for å gå på jobb Børge.....

    Eller kanskje du bare drar til steinkjer for å blogge....

    haha...

    SvarSlett
  11. Børge Tiller Mathiassen sa...

    Og veit dykk kva! Etter at eg leste alt det homo fjaset, tok eg den beslutninga at all sperm som før har ligge i pungen, - ja det skal no påførast kyrkje og bibliotek! Førde spermar altså alt av tilbod for ungdommen! Alt! Og det er dykk som har skyld i det!
    Og likevel – eg er så kåt på Dykk alle med heile penisen mitt. Kom til meg og bli "rensa," kjære barn!

    ----------Fyyyyyyyyyy faaaaen. Æsj du er ekkel Børge

    SvarSlett
  12. Dette er merkelig. En blogg av en kristen mann. Sett i metaperspektiv har jeg aldri lest en blogg som har så mye prat som inneholder ord som:
    underliv, homo, flokse, underlig, pule osv.

    Kvalmt. Og hvorfor så opptatt av disse jentene Børge? Skulle du kanskje ønsket du kunne få "vilja di" med ei ungjente selv?

    Dobbeltmoralist.

    SvarSlett
  13. Hahaha.. Nå snakker du vel mot deg selv? Så det du har skrevet om Ida Wulff og co er ikke personangrep? Den saken din er ganske død du...

    Ord mot ord... Påstand mot påstand...

    Lykke til:D

    SvarSlett
  14. Eneste jeg angrer på i denne sammenhengen er at jeg dessverre ramlet innom bloggen din og så all denne galskapen! Og jeg kan beklage at du lot meg engasjere... Og at det vekket forsvaringsinstinktet i meg mot alle disse jentene du mener er besatt av satan eller onde hunder osv....

    Men at jeg noen gang blir noe i nærheten av mor til dine barn, det kan du banne bein på at jeg ikke skal kreditere til hverken deg eller gud.

    En ærekrenkelse er en ærekrenkelse, om det er på din private blogg, eller et annet sted på internett. At du poster på et offentlig område krenkende ting mot bloggjenter, ikke bare generelt, men også med navn er da også en slags lovbrytning. Det betyr ikke det at det er greit.

    Du tror nok kanskje du skremmer meg eller noe nå. Men dessverre kjære deg. Jeg er ikke lettskremt. Kanskje du tok feil av meg som en av de dumme, blonde, sminkedukkene som ikke tenker på annet enn hva jeg har på meg, hva jeg bruker i ansiktet eller hvor mange kalorier jeg trykker i meg daglig.

    Jeg er Therese, med ellet uten sminke, med eller uten klær, med eller uten fett på kroppen. Therese, tvers gjennom! Aksepter det eller ikke!

    SvarSlett
  15. Stakkars deg "Børge"!! Jeg håper virkelig du en gang får innsikt i synden du selv begår, slik at du selv har mulighet for å oppnå tilgivelse!!
    Det er veldig "tydelig" at alle innleggene "dine" er gjennomsyret av kjærlighet.... Du forguder deg selv (farlig),lyver(utgir deg for Torunn16) mangler empati og nestekjærlighet!!

    SvarSlett
  16. "Alle mine innlegg er gjennomsyra av kjærleik". Jeg må innrømme at kjærligheten ikke velter over meg. Jeg er enig med Therese, jeg er lei for at jeg kom innom dette hjernevaskeriet. Jeg ser på meg selv som en ikke-kristen person, men likevel en som har respekt for kristendommen. Men dette er kun pinlig. Bloggeren går jo inn for å provosere?! Så vi er de som må ta oss sammen, for vi lar oss provosere. Jeg klarer ikke ta dette seriøst. Jeg er en som lett er med på en saklig diskusjon. Faktisk så burde ingen kommentert denne bloggen, men jeg gjør det selv, ettersom jeg ikke klare la være. Så, gratulerer blogger, du har klart å provosere, og jeg håper du har fått tilfredstille dine krav for oppmerksomhet. Min støtte går uten tvil til Therese, Ida, Karoline og Kamilla. De blogger som sine liv, og sine syssler. Du blogger om andres liv og deres syssler. Det sier mer om deg enn noen andre. Jeg angrer allerede på at jeg kommer med mine synspunkter, ikke fordi jeg ikke kan, men forsi jeg ikke burde, for du er ikke verdt mine synspunkter

    "Tru" har jeg, men ikke på deg. "Håp" har jeg, men du må jobbe for det. "Kjærleik" opplever jeg, men ikke den du opplever. Jeg har falt for din fristelse, jeg innrømmer det. Du provoserte frem min reaksjon. Men jeg er heller stolt av å motsi deg, enn å tie. Det er min rett og min religion.

    Jeg ønsker deg ikke lykke til.

    SvarSlett
  17. Jeg ønsker fremdeles ikke komme med noen unnskyldnign.

    MEN jeg kan inngå et kompromis siden dette er så viktig for både deg OG advokaten din.

    Jeg kan slette innleggene og legge alt til side og aldri "plage" deg igjen.

    Er det noen som bør be om unnskyldning så er det deg - til Ida, Karoline og Kamilla. For at du. På det store internett har krenket disse jentene brutalt på din blogg. En ting hadde vært om denne bloggen din hadde vært stengt for omverden. Men den er offentlig. Med andre ord, den er også åpen for ytringer fra andre folk!

    SvarSlett
  18. Kjære alle som har lest dette. Jeg må få beklage på det aller sterkeste for hva som er skrevet og gjort på denne bloggen. Som kristen må jeg få en anledning til å forsvare troen og de kristnes navn. Ikke alle deler denne drøye versjonen av det Børge kaller tro, og at han gjør det i Jesu navn, er å krenke Sønnens navn på det styggeste.
    "Ein blogg for dei av oss som er glad i mennesket, samt vil at Jesus si gode kraft skal gi oss auka styrke og innsikt i ein ellers travel kvardag." Dette står som åpning i Børge sin blogg, men kjære Børge, du burde nok lese litt mer i nye testamentet og mindre av Dante. Hvilken del av det du skriver stemmer overens med Jesu liv og lære. Og hvilken del av innelgget ditt viser at du er glad i mennesket. Ikke slemt ment, men du er en idiot! Skjerp deg, å søk selv Gud. Ikke døm andre, for du skal selv bli dømt.
    Kristne som tar det på seg selv å redde de "syndige" som de selv kaller dem gjør meg nesten kvalm!!! Du er selv en synder. Du skal ELSKE din neste og BE for dem som forfølger deg. Å prøve å hjelpe jenter ved å referere til Dante og hans dommedagsprofetier blir for dumt.
    Kriste skal og bør leve etter tre ting:
    1 - Leve i TRO
    2 - formidle HÅP
    3 - bli gjenkjent for KJÆRLIGHET
    Fortell meg kjære Børge, hvilke av disse oppfyller du - og vær ærlig.

    Som om det ikke er vanskelig nok å være kristen i Norge - du heller bensin på bålet om at vi er en gal og abnormal, nesten sektliknende, gruppe av ekstremister.
    For Guds skyld og alle menneskene rundt deg så ber jeg om at den Hellige Ånd går inn i deg å åpner dine øyne til hva som er rett.
    SKJERP DEG!

    SvarSlett
  19. Therese sa: "Kanskje du tok feil av meg som en av de dumme, blonde, sminkedukkene som ikke tenker på annet enn hva jeg har på meg, hva jeg bruker i ansiktet eller hvor mange kalorier jeg trykker i meg daglig."

    Er det Frida Wulff, ho Andersen og Camilla K du prater om no? Snakk om å dolke sine eigne i ryggtavla!

    Eg er utruleg glad i deg Therese! Men eg ventar framleis på ei orsaking. 22.30 søndag

    SvarSlett
  20. Joachim Nielsen30. mai 2009 kl. 13:37

    Nå må dere slutte å plage Børge..

    SvarSlett
  21. Takk Therese!
    Det er flott å sjå at nokon svarar Børge seriøst, eg har ikkje ledd so godt på lenge :)

    Stå på Børge! Eg elskar bloggen din, å ynskjer sterkt å bli ein betre kristen!.

    SvarSlett
  22. Klokka er no kvart på ni,det er Søndag, og alle kristelege folk er no vel heime etter ein lang dag i bedehuset (og eit lite kaffislabberas etterpå), medan de, småflokser, truleg er fyllesjuke og såre båe her og der etter nattas ugudelege utskeialser, som kjem til å føre dykk lukt inn i gapet til sjølvaste Satan. Har de fått tenkt dykk om no, der de ligg i fyllesjuka, blødande frå dei syfilis-herja og såre underliva deira? De har berre ein time og førti minutt att, før Herren dømer dykk til helvetesild i etterlivet. Tenk dykk om! Ein og ein halv time, småflokser!

    Øyvind

    SvarSlett
  23. For noen sinnsyke fordommer mot det ene og andre du har Børge, og du skal være kristen. Du burde skamme deg.
    Dine uttalelser minner mye om pastor Fred Phelps fra Westboro Baptist Church. Mulig han er et idol for deg?

    Her skulle piasavakosten og grønnsåpen vært fremme for lenge siden.
    Er det noen som trenger å vaskes/renses for alle synder er det deg, Børge.

    Gå i fred, tjen herren med glede!

    SvarSlett
  24. Heia Børge!

    Jeg unnskylder hva det skal være!

    Og hvem trenger veike nykristne tolkninger av Gehenna, når vi har Alighieris sterke versjon å holde oss til!

    SvarSlett
  25. Dette er da veldig spesielt! Jeg er kristen jente/dame på 25 år som jobber i kirken, og har lest litt på bloggene til "jentungene" i en tid. Og jeg er SJOKKERT over at noen som gir seg ut for å være en kristen, tidligere misjonær, kan virkelig uttale seg på en måte som blir gjort her. Enten så må det være en bløff - altså en dårlig spøk hvor en person har funnet opp en karakter. Eller så er det noe alvorlig galt. Det er ingen andre enn Gud som kan dømme andre! Og Gud elsker alle like høyt, unge jenter som lever i dagens verden såvel som voksne menn som helt tydelig står fast i en annen tid. Hvis noen av dere blogg-jentene leser dette: ikke bry dere om det han sier! Dere er så verdifulle! Og dere må fortsette å blogge, jeg og mange andre har glede av det! :)
    Hilsen BS

    SvarSlett
  26. Du e den beste reklamen for at religion e bullshit, at voksne menesker fremdeles tror på eventyr e utroligt

    Gooking

    SvarSlett
  27. DU burde skamme deg Børge. No kjem Kerberos og spiser opp snabelen din og knuser balla dine til graut! - om og om igjen til evig tid, hilsen Gud...

    SvarSlett
  28. Det her er virkelig blandt det mest fascinerende jeg har lest på lenge. Vet dessverre lite om denne sikkert veldig spennende bakgrunnshistorien, men det spiller ingen rolle, for denne artikkelen er så forbanna god underholdning av jeg skjelver.

    Børge: Du er en forstyrret gammel mann! Som misjonær må du åpenbart ha blitt kraftig hjernevasket, for at vi, som lever i ett land som har blitt kristnet med sverd, skal gå ut i verden å spre den pesten som er kristendommen til andre enn oss selv er fundamentalt feil. Men det som virkelig tar kaken her er at du er i stand til å ignorere selve grunnprinsippet til den opprinnelige lederen av din magi-kult. "Du skal venne det andre kinn til".

    At du er i stand til å skrive en tekst som den over fordi egoet ditt er litt sårt skremmer meg. Du bør virkelig vurdere andre kanaler for din frustrasjon. Kanskje slå lag med haugevis av andre kristne menn i livets høst som lever ut sine fantasier ved å "berøre" unggutter på bibelleir eller noe...

    SvarSlett