tirsdag 12. mai 2009

Homoakrobatikk - den sikraste vei til helvete!


Det er på tide med ein fest til ære for valdtektsmenn, pedofile, homofile, fengselsfuglar, laushundar og kulturhatske pedarastar. Det er på tide for eit lysshow, ikkje ulikt dei gnista som skal falle ifrå himmelen på den ytste dag, som blender unge og eldre, lammar dei og gjer dei til levende daude. Det er på tide å sjå mannfolk i kvinneklede og kvinnfolk i kjolar som oppfordrar til jazz og brunstig charleston. Det er i midta av mai, og militsen Grand Prix Melody Musikkfestival har rusta opp for å gjere resten av verda til syndarar.
Sonen min sa ein gong, etter å ha sett eit av desse showa: ”Det ser ikkje ut til at du får nokre barnebarn, far.”
”Å?” sa eg, klar til å få høyre ei av dei morosame forklaringane hans om alt mellom himmel og jord. ”Kvifor ikkje?”
”Fordi eg skal bli homofil, og andre karar har ikkje livmor!”
Aldri før har eg irettesatt han så mykje, så kraftig, så kraftig som i dei påfygljande to vekene. Han levde så og seie konstant i kottet saman med støvsugaren og klutane, og fekk berre det meist nødtørftige av væske og for. Ein og anna gong fekk han komme ut, slik at jeg fekk kaste vievatn over den nakne kroppen hans, medan eg messa fram dei verste utmaningane mot demonane som augensynleg hadde infisert det unge legemet. Ein gong i timen gjekk eg bort til den stengte døra og snakka til han fra utsida. Eg spurte kva han var. Han var eit menneske, sa han. Eg sa han var ein hund, og fekk han til å gjenta. Eg kunne høyre gråten hans om natta, og da gråt eg også – for eg visste at det her måtte gjerast, same kor strengt det kunne synast, om eg skulle få guten min tilbake. Den sekstende natta etter kommentaren fekk guten kome ut igjen, lutryggja og skamfull. Eg spurte kva han var. Han svarte nølande og usikker at han var ein hund. Da sa eg: ”Nei, du er ikkje ein hund. Du er eit av Herren sine barn, for du har renska deg sjølv for synd her i det jordiske livet.”
Grand Prix Melody Musikkfestival har nok kome for å bli, saman med HIV og gulsott. Men det tyder ikkje at vi må sjå svartskapet. Det er ditt val, og det er di sjel. På den ytste dag vil du uansett få føle kva det vil seie å stå til rette for tjuveri, valdtekt og homoakrobatikk. Herren er ikkje nådig.

18 kommentarer:

  1. Og igjen kommer denne oppdiktede personen Børge Tiller Mathiassen (står ikke oppgitt, verken i telefonkatalogen eller skattelister) med oppgulp som er et resultat av enten;

    1. en sykelig form for humor

    2. en sykelig trang til å provosere

    3. en sykelig hjerne

    SvarSlett
  2. Fantastisk skrevet! Drit i idiotene som skal være politisk korrekte å slå ned på all humor som har med litt lett mobbing av homofile å gjøre.

    SvarSlett
  3. Og igjen kommer det fantastiske og saklige "argumentet" "politisk korrekt".

    Ja, jeg håper virkelig det var humoristisk ment, selv om humoren da kan kalles bisarr. Bedre det enn en som faktisk mishandler et barn for å oppnå et "resultat" mer i tråd med et sinnsforvirret syn på verden.

    Som tidligere nevnt, denne Børge Tiller Mathiassen er en oppdiktet person, og har null troverdighet hos oppegående mennesker, politisk korrekte eller ei ...

    SvarSlett
  4. "Drit i idiotene som skal være politisk korrekte å slå ned på all humor som har med litt lett mobbing av homofile å gjøre."

    Du har ikke tenkt tanken at det faktisk er de homofobe kristenfundamentalistene som får så hatten passer her ...?

    Uansett motivet til bloggeren her, blir resultatet en latterliggjøring/sverting av homofobe kristenfundamentalister. Spørsmålet er om det er det som er meningen?

    SvarSlett
  5. Kan dere ikke bare latt Børge være i fred! Jeg ser ikke akurat at dere prøver å gjøre verden bedre. Homofile er Herrens barn, de også, men de trenger hjelp for å komme seg på fotene igjen. Håper dere får svi for kommentarene deres!

    P.S. Kan jeg ta med Hannah på onsdagsmøtet imorgen, Børge? Hun har så lyst til å se deg igjen! :) :) :) :) :) :) :)

    SvarSlett
  6. Hei, Torunn!

    Når det gjeld Hannah, veit eg ikkje heilt kven du sikter til. Dersom det er den hunden du tok med til møtet for ein månad sidan, ber eg deg innstendig om å la han vere heime! Hundar har aldri vore eit dyr å bli klok på, og han hunden som hang på slep sist møtet hadde attpåtil lusflekkar i andletet og eit upålitleg mønster i pelsen. Tar du med hunden blir du utestengd, Torunn! Rekn det her som ei åtvaring!

    MVH
    Børge

    SvarSlett
  7. Hannah var venninna mi fra Pakistan, hun som lovet å skifte religion, vet du. Hun med hareskåret.

    P.S. Tico er avlivet.

    SvarSlett
  8. "Kan dere ikke bare latt Børge være i fred!"

    Ja, stakkars, han plager jo bare de homofile, samt kommer med bisarre innspill om mishandel av barn ...

    "Jeg ser ikke akurat at dere prøver å gjøre verden bedre."

    Kanskje du ikke gjør det, men hvis du åpner øynene dine, så kanskje du ser at jeg prøver å ta homofile i forsvar? De fleste av dem klarer sikkert det fint, men jeg antar det er godt å få respekt og forståelse fra heterofile mennesker også.

    "Homofile er Herrens barn, de også, men de trenger hjelp for å komme seg på fotene igjen."

    Din gud er heldigvis ikke min gud. For hvis din gud mener homofili er galt, er han både intolerant og selvmotsigende. Selv tror jeg ikke på noen gud, men hvis han finnes, og han er allmektig og god, da har vi begge tatt feil, Hannah ...

    "Håper dere får svi for kommentarene deres!"

    Ja, den nestekjærligheten ...

    SvarSlett
  9. ... Forresten, merkelig at denne Børge eksisterer ... han er jo ikke å finne, verken i telefonkataloger eller skattelister ...

    SvarSlett
  10. Sorry, mente selvfølgelig ikke Hannah, men Torunn. Rett skal være rett ...

    SvarSlett
  11. Noen som kan fortelle meg hvorfor Jesus døde på korset? Var det ikke noe om å ta på seg all skyld for alle menneskebarn i fortid og framtid??? Hvem kan da proklamere hvem som er syndere...

    SvarSlett
  12. Ja han mobber egentlig de homofobe kristenfundamentalistene, det skjønner jeg godt. Men det er de "politisk korrekte" som driter seg ut når de kommer hit og blir provosert over det her, og det er nok også poenget med hele bloggen. Glimrende satire uansett.

    SvarSlett
  13. "Ja han mobber egentlig de homofobe kristenfundamentalistene, det skjønner jeg godt."

    Ja, det er jo stor sjanse for det, men jeg har faktisk vært borti folk som helt seriøst mener de tingene Børge skriver. Så helt trygg på ham er jeg ikke. Et tips, søk på "ørn myhre", som faktisk er en pastor, og som mener galskapen han lirer av seg. Jeg har også vært borti andre fruktkaker, da spesielt de med en viss bok som argumentasjon. Men selvfølgelig, å være kristen er ikke nødvendigvis synonymt med å være mentalt ustabil. Jeg kjenner mange moderate kristne som både er snille og stort sett fornuftige mennesker. Og veltingen av gravstøtter, det er fruktkake det!

    Videre så var min kommentar her ment uansett motiv. Altså, uansett om han egentlig mente det han skrev eller ikke, så blir resultatet det samme, nemlig mobbing av homofobe kristenfundamentalister. Man ser jo gang på gang hvordan mer eller mindre kjente svovelpredikanter "driter på draget" i det offentlige rom med uttalelser som klart indikerer "the ligt is on, but nobody home"-syndromet.

    "Men det er de "politisk korrekte" som driter seg ut når de kommer hit og blir provosert over det her ..."

    Dette er selvfølgelig en generaliserende og noe arrogant påstand. Videre er ikke "politisk korrekt" et saklig argument, men heller en klisjé som faktisk selv begynner å bli "politisk korrekt" i debatter. Og hvem er du til å kalle noen politisk korrekt uten å vite mer om vedkommende? Selv er jeg ofte uenig med mainstream tenkere, så jeg føler meg ikke spesielt truffet av ditt skudd i blinde.

    "... , og det er nok også poenget med hele bloggen. Glimrende satire uansett."

    Tja, glimrende og glimrende, fru Blom. Men jeg håper du har rett i at det er ment som satire. Uansett finnes det naive mennesker der ute som kan ta skade av eller skade andre gjennom å ta slik satire(?) bokstavelig, spesielt når man ikke vet hvem eller hvorfor. Det hele kan ende i at denne Børge, mot sin vilje, rir to kjepphester, en for og en i mot ...

    SvarSlett
  14. Ett av de værste innlegg jeg har lest, enten du er virkelig eller ikke.

    "...på den ytste dag vil du uansett få føle kva det vil seie å stå til rette for tjuveri, valdtekt og homoakrobatikk. Herren er ikkje nådig..."

    Skal tro hvordan Herren vil behandle deg på en sådan eventuell dag?
    Ett lite tips; ikke pakk hverken lue, votter eller thermodress. Jeg tør nemlig sverge på at dit du skal er det plenty varmt fra før.

    SvarSlett
  15. LoL, genial blogg. Jeg må innrømme jeg beit på da jeg bare hadde lest en post. Skrev t.o.m. et ganske så krasst svar. Men nå er jeg med. Flotte greier, Børge, fortsett! Eg er også full av kjærleik til mennesket, ja, i ein slik grad at eg nærast flyt over. Dette skal vi klare - saman ;o)
    Øyvind

    SvarSlett
  16. Anonym sa...
    "LoL, genial blogg. Jeg må innrømme jeg beit på da jeg bare hadde lest en post. Skrev t.o.m. et ganske så krasst svar"

    - samme her :o)

    Jeg sier bare: Brødrene Schau, karate, anybody? Bråkebeltet, Njål Ljug.....

    SvarSlett
  17. Legger merke til at det alltid er "Jorunn 16" som forsvarer deg Børge, det ser jeg flere steder. Jeg regner med det er du selv som er denne "Jorunn".

    SvarSlett
  18. Nå skjerper du deg.
    Jeg er så dritt lei av alt piss pratet ditt.
    Ville du ha sluttet og elske din sønn hvis han var homofil. Hadde du virkelig gjort det?
    Hvis dette er en blogg som er laget på tull, så er det ikke morsomt.
    Og hvis den er laget på ekte, så er det enda verre.
    Jeg tror på Gud. Men jeg støtter homofile til det fulle!

    SvarSlett